Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνέντευξη με την Ψυχολόγο και συγγραφέα Φρόσω Φωτεινάκη

 





1)Κα Φωτεινάκη, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και

να γνωρίσουμε εσάς και τα βιβλία σας. Θα θέλαμε να μας πείτε λίγα λόγια για εσας, να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση σε αυτή την ενδιαφέρουσα συζήτηση για το πρώτο μου παιδικό βιβλίο. Είμαι Ψυχολόγος και Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεύτρια, ασχολούμαι από πάντα με την ανθρώπινη ψυχή, πραγματικά με μαγεύει σε κάθε της ηλικιακή έκφραση. Τα τελευταία 7 χρόνια διατηρώ το δικό μου ιδιωτικό γραφείο όπου συναντώ παιδιά, εφήβους και ενήλικες μέσα από καθημερινές ιστορίες που πλημμυρίζουν την ψυχή μου με συναισθήματα αλλά και με την ανάγκη και επιθυμία να προσφέρω. Είμαι μητέρα δυο παιδιών, που μου δίνουν το σπουδαιότερο κίνητρο για δημιουργία, προσφορά και εξέλιξη. 

Αγαπώ τον χορό, νιώθω πως είναι ο δικός μου τρόπος να εκφράζομαι, και λατρεύω τα ταξίδια, μου δίνουν την δυνατότητα να γεμίζω εικόνες τον νου και συναισθήματα την ψυχή μου.


2) Πείτε μας πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την συγγραφή βιβλίων.


Ως Θεραπεύτρια προσπαθώ πάντα να προσφέρω, εργαλεία σύνδεσης και επαφής, μια στάση αποδοχής και ενσυναίσθησης, τροφή για σκέψη και προσωπική εξέλιξη. Και έτσι από καιρό μέσα μου ωρίμαζε η ιδέα να συνεχίσω να προσφέρω όλα αυτά μέσα από την συγγραφή, να συνεχίσω να δίνω ερεθίσματα μέσα από ιστορίες βασισμένες στην αλήθεια, στην αυθεντικότητα, στην ενσυναίσθηση, στην σύνδεση. 


3)Ποια είναι η πηγή έμπνευσης σας;


Εμπνέομαι από το μονοπάτι μου, από τα βιώματά μου και τις σχέσεις μου, από τις αμέτρητες ανθρώπινες ιστορίες που πλημμυρίζουν το γραφείο μου, από τα παιδιά μου, από την παιδική τους ψυχή, από τον κόσμο γύρω μου, από κάθε εικόνα, κίνηση, ήχο, γεύση, άγγιγμα.

Για το πρώτο μου παιδικό βιβλίο, έμπνευση στάθηκε το διαζύγιο των γονιών μου σε μια πολύ τρυφερή ηλικία, το προσωπικό μου βίωμα, ένας χωρισμός που θεωρώ πως καλλιέργησε την ανάγκη μου να «θεραπεύω» τις ανθρώπινες σχέσεις,  και μου έδωσε το κίνητρο  να δημιουργήσω ένα παραμύθι-εργαλείο για γονείς και παιδιά, ένα παραμύθι και για το δικό μου εσωτερικό παιδί. 


4) Οντας ψυχολόγος γράφετε βιβλία βασισμένα στην ενσυναίσθηση; Τι θέλετε να περάσετε μέσα απο τα βιβλία σας;


Το πρώτο μου παιδικό βιβλίο στηρίζεται στην έννοια της ενσυναίσθησης. Στην καλλιέργεια μιας ανοιχτής, διάφανης επικοινωνίας συναισθημάτων μέσα στην οικογένεια. Στην καλλιέργεια της ικανότητας να ακούμε το συναίσθημα του παιδιού μας, χωρίς να ακυρώνουμε, χωρίς να εκλογικεύουμε, χωρίς να «μικραίνουμε» όσα αισθάνεται. Στην καλλιέργεια της ικανότητας μας να συνδεόμαστε μέσα από την αλήθεια της ψυχής μας, μακριά από άμυνες και απώθηση των συναισθημάτων μας.


5)Πείτε μας λίγα λόγια για το νέο σας βιβλίο’’Και η αγάπη σε ποιό σπίτι μένει’’;Τι σας οδήγησε στη συγγραφή του;


Στις σελίδες του βιβλίου μου ξεδιπλώνεται μια τρυφερή ιστορία διαζυγίου, με ήρωες δυο μικρά αδέρφια που προσπαθούν να διαχειριστούν τις νέες συνθήκες της καθημερινότητας τους, μετά τον χωρισμό των γονιών τους. 

Ως αναγνώστες, κάνουμε ένα ταξίδι σε συναισθήματα, σε έναν τρόπο αλληλεπίδρασης μεταξύ γονιών και παιδιών που βοηθά και λειτουργεί, που διευκολύνει τον μεταβολισμό των δύσκολων συναισθημάτων, μέσω της ενσυναίσθησης και της συναισθηματικής σύνδεσης.

Μοιράστηκα ήδη μαζί σας το προσωπικό μου βίωμα ως παιδί διαζευγμένων γονιών , που αποτέλεσε κίνητρο για την δημιουργία αυτού του παραμυθιού. Ωστόσο αυτό που με οδήγησε στο να πάρω ένα μολύβι και ένα χαρτί και να αραδιάσω πάνω του σκόρπιες φράσεις, ήταν οι γονείς που έβλεπα στο γραφείο , που δυσκολεύονταν αφάνταστα να μιλήσουν για τα συναισθήματα τους, να μοιραστούν την αλήθεια τους, να αφουγκραστούν τα παιδιά τους και βέβαια να «ξεκλειδώσουν» όσα κρύβει μέσα η παιδική ψυχή. Το παραμύθι είναι ένα εργαλείο για τους γονείς, μιας και μέσα από την ταύτιση με τους ήρωες το παιδί ενθαρρύνεται να εκφραστεί, να ανοίξει την δική του ψυχή, να αποκαλυφθεί. 







6) Τι θα θέλατε να αισθανθεί ο αναγνώστης κλείνοντας το βιβλίο σας;

Θα ήθελα οι γονείς να έχουν νιώσει στήριξη, να έχουν βάλει εργαλεία στην εργαλειοθήκη τους για να βοηθήσουν το παιδί τους στην μεταβατική περίοδο του διαζυγίου ή και σε άλλες δύσκολες αλλαγές και μεταβάσεις. Θα ήθελα οι γονείς να νιώθουν εξοπλισμένοι, πιο σίγουροι για το πως να μιλήσουν και κυρίως για το πως να ακούσουν. 

Το παιδί θα ήθελα κλείνοντας το βιβλίο μου να έχει νιώσει ένα άγγιγμα στην ψυχή του, να έχει κατανοήσει πως είναι φυσιολογικό να είναι στεναχωρημένο, μπερδεμένο, θυμωμένο ή και αισιόδοξο. Τα δυο αδέρφια έχουν τελείως διαφορετικές συναισθηματικές διαδρομές ακριβώς για να δείξω την κανονικότητα των συναισθημάτων μας, αλλά και την ανάγκη τα συναισθήματα να βγαίνουν προς τα έξω.

Στο τέλος του βιβλίου θα ήθελα γονιός και παιδί να κάνουν μια σφιχτή αγκαλιά, «είμαστε μαζί σε όλα, μπορούμε να μιλάμε για όλα, η ζωή δεν είναι πάντα εύκολη ή ευχάριστη αλλά μαζί μπορούμε περισσότερα».


 7) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο υπάρχουν; Θα δούμε σύντομα μια ιστορία για παιδιά ή οχι ; Ετοιμάζετε κάτι;


Υπάρχουν σκέψεις, υπάρχουν και κείμενα που έχω γράψει και που επισκέπτομαι ξανά και ξανά, υπάρχει ένα όραμα για παιδικά βιβλία που θα αποτελέσουν εργαλεία ενσυναίσθησης στα χέρια γονιών και παιδιών. Θα ήθελα πολύ να δείτε σύντομα μια επόμενη ιστορία με ένα θέμα πολύ δυνατό που δουλεύω εδώ και καιρό. Εύχομαι να κάνουμε μια επόμενη συνέντευξη και να μιλάμε και για το δεύτερο βιβλίο μου!


8)Κάντε μια ευχή για το μέλλον.


Εύχομαι να καταφέρνουμε να αγαπάμε περισσότερο εμάς και τους άλλους, να κρίνουμε λιγότερο, να προσφέρουμε περισσότερα, να αποδεχόμαστε την διαφορετικότητα, να μιλάμε με την αλήθεια της ψυχής μας απλώνοντας το χέρι της σύνδεσης στους γύρω μας.


9)Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτηση μας, πείτε

μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε τα βιβλίο σας; Πώς μπορούν οι

αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;


Βρίσκετε το βιβλίο μου, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα, σε όλα τα βιβλιοπωλεία της Ελλάδας αλλά και στην Κύπρο! Είναι τεράστια χαρά για εμένα να επικοινωνώ με τους αναγνώστες του βιβλίου μου, να ακούω εντυπώσεις και σχόλια! Μπορούν να με βρουν στα social media μου , @frossofoteinaki στο Instagram και Φρόσω Φωτεινάκη στο Facebook ή να μου στείλουν e-mail στο efoteinaki@gmail.com.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δωρεάν δείγματα σε εγκύους και νέες μανούλες.....!!!!!

                       Η φωτογραφία είναι ενδεικτική Κορίτσια μου, Βλέπω συχνά σε διάφορες ομάδες μου είμαι μέλος πως αναζητάτε ποιες εταιρίες διαθέτουν δωρεάν δείγματα σε εγκύους και νέες μανούλες. Η αλήθεια είναι πως όταν ήμουν εγκυούλα στον Αγγελάκο μου, έψαξα και εγώ να βρω και λάβω δωρεάν δείγματα. Ποια από εμάς άλλωστε δεν θα ήθελε; Θυμάμαι τον ενθουσιασμό που είχα κάθε φορά που ερχόταν ένα νέο πακέτο. Αποφάσισα λοιπόν να τις συγκεντρώσω σε αυτό το άρθρο για να σας διευκολύνω. 1) Βabyspace Το γνωστό σε όλες μας πλέον πακετάκι με διάφορα καλούδια από  babyspace.gr. Μπαίνετε στην σελίδα τους, κάνετε εγγραφή και ύστερα παραγγέλνετε το πακέτο για την μέλλουσα μαμά. Για να παραλάβετε το πακέτο θα πρέπει ·          Να είστε μέσα στις πρώτες 500 μέλλουσες μαμάδες που θα το παραγγείλουν, τον συγκεκριμένο μήνα. ·          Να μην έχετε προμηθευτεί το αντίστοιχο πακέτο από το γυναικολόγο σας ·          Να βρίσκεστε στον 7ο με 9ο μήνα της εγκυμοσύνης 2) Ρampers Η Pampres προσφέρει σε

ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΔΙΚΑΙΟΠΟΥΛΟΥ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ!!!

  1.Συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Τι ήταν εκείνο που σας ώθησε στη συγγραφή, και πιο συγκεκριμένα στη συγγραφή αυτού του είδους; Όταν άρχισα να αφηγούμαι ιστορίες από το μυαλό μου στα παιδιά μου, κατάλαβα ότι μερικές από αυτές είναι πολύ καλές για να τις ακούσουν κι άλλα παιδιά. Έτσι αποφάσισα να τις καταγράψω, χωρίς να ξέρω που θα με οδηγήσει αυτό. Τελικά μετά από αρκετό χρονικό διάστημα κατάφερα να εκδόσω το πρώτο μου βιβλίο, με μια συλλογή από 12 παραμύθια. Αυτό το βιβλίο τώρα, η Παραμυθοχώρα, είναι μεταφρασμένο στα αγγλικά ( The fairyland ) και θα συνεχίσω και με το δεύτερο βιβλίο μου «Η αλήθεια μέσα στα παραμύθια». 2.Ποια η ευθύνη του συγγραφέα όταν γράφει ένα παιδικό βιβλίο;   Η ευθύνη κάθε συγγραφέα είναι τεράστια, ειδικά αν απευθύνεται σε παιδιά. Χρειάζεται να είμαστε σίγουροι ότι θα προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό, για την ανάπτυξη μια φωτισμένης ψυχής. Γι’ αυτό κι εγώ συνεχώς επιμορφώνομαι, διαβάζω και παρακολουθώ σεμινάρια σχετικά με το παιδί και την ψυχική υγεία. Ακό

Συνέντευξη με την Μαρία Κουρμπάνη!!!!

  1) Ευχαριστούμε κ. M αρία Κουρμπάνη   που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και τα βιβλία σας, πείτε μας πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την συγγραφή παιδικών βιβλίων. Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου δώσατε να μιλήσω για τον μικρό μας ήρωα: τον Χέρμαν. Πάντοτε μου άρεσε να γράφω διαλόγους και ιστορίες που απευθύνονται σε μικρές ηλικίες. Από τότε όμως που ξεκίνησε η καραντίνα αποφάσισα να ασχοληθώ ολοκληρωτικά με το συγγραφικό κομμάτι.   2)Πείτε μας ποια είναι η πηγή έμπνευσης για τις ιστορίες των παραμυθιών σας. Την ιστορία του παραμυθιού την εμπνεύστηκα κυρίως από τα ανίψια μου τον Ευάγγελο και την Αγγελίνα που τους αρέσουν τόσο πολύ τα ζωάκια και ειδικά τα χελωνάκια! Κι αφού επέλεξα τον ήρωα του παραμυθιού, τα υπόλοιπα ήρθαν από μόνα τους! Δεν ήθελα όμως να γράψω ένα απλό παραμύθι για παιδιά, αλλά ήθελα να γράψω για ένα παραμύθι που θα έχει να δώσει πολλά στα παιδιά, να αφήσει δυνατά μηνύματα τόσο σε μικρούς όσο και σε μεγάλους.     3)Πο